BOOM Bardzo Oryginalna Oferta Marketingowa
(Polski)
Kolejne ataki rekina! Kobra na osiedlu! Tropikalne pająki w bananach!
Naszą uwagę poświęcamy absurdom, zapominając o tym, co jest naprawdę ważne – my sami i nasze zdrowie
W ramach kampanii społecznej „HCV Jestem świadom”, organizowanej przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, w czerwcu 2016 rozpoczęliśmy trzymiesięczną, letnią akcję edukacyjną dla Polaków.
Zręczne połączyliśmy dwa kanały dotarcia – Internet i event ogólnopolski, sprowadzając je dla dobra kampanii do wspólnego mianownika #jestemswiadom.
Od czerwca do sierpnia, na 17 imprezach zbiorowych i festiwalach w całej Polsce, poprzez gry i zabawy edukowaliśmy Polaków jak zapobiegać zakażeniom wirusem HCV. Problem dotyczy wszystkich, zakazić można się wszędzie tam, gdzie dochodzi do przerwania skóry lub uszkodzenia błon śluzowych: u stomatologa, kosmetyczki, kosmetologa czy podczas wykonywania tatuażu.
Równolegle toczyła się współpraca z internetowymi twórcami. Ambasadorzy kampanii, tacy jak Alex Mandostyle, Ihanio, Uwaga! Naukowy Bełkot, Yoczook, SerafinTV, Requer, PoProstuPatryk za pośrednictwem swoich kanałów i kont na YouTubie, Facebooku, Instagramie i Snapchacie, dotarli z przekazem na temat wirusa do ponad czterech milionów osób. Uruchomiony został landing page www.jestemswiadom.org oraz fanpage kampanii. Hasztagiem #jestemswiadom oznaczyło się w mediach społecznościowych tysiące osób!
Działania podejmowane na poszczególnych kanałach komunikacji przenikały się nawzajem tak, aby komunikaty trafiały do wszystkich docelowych grup odbiorców: dzieci, młodzieży, rodziców, osób starszych. Na eventach edukowały się całe rodziny. Kampania odniosła ogromny sukces:
- Ponad 28,1 tyś. osób odwiedziło namioty kampanii.
- Ponad 16,5 tyś. wzięło udział w animacjach
- Uczestnicy eventów wymyślili blisko 1180 haseł w konkursie kreatywnym
- 1846 osoby zrealizowały anonimową ankietę
- 1509 osób odwiedziło stanowisko lekarza
- Blisko 2800 zdjęć wykonano w fotobudce
- Wykonano uczestnikom eventów ponad 8360 bezpiecznych tatuaży
- Ponad 50 osób pracowało przy realizacji kampanii na imprezach